Tijdens de knipbeurt is het gebruikelijk om met de klant een
praatje te maken. De ene klant vindt het prettig om veel te praten en deze
persoon ziet het bezoek aan de kapper dan ook als een gezellig kletsmoment. De
andere klant kan weer wat meer terughoudend zijn en minder te vertellen hebben.
Beide klanten dienen gerespecteerd te worden in hun wensen. Je houdt hen
tevreden door goed te luisteren en aan te passen naar de behoefte van de klant.
Je merkt aan hun houding wat hun wensen zijn.
Heeft de klant zin om een praatje te maken? Vraag dan eens
naar de vakantieplannen! Daar kunnen klanten met veel plezier en passie over
vertellen. Misschien komt de klant net terug van vakantie, dan kan je
doorvragen hoe de reiservaring was. Ook kan je vragen stellen over werk, hoe
iemand denkt over een recente gebeurtenis of actualiteit of hoe de klant graag
de haren in model brengt tijdens een ochtendroutine. Allemaal mogelijke
onderwerpen om het gesprek op gang te brengen én te houden! Met elkaar in
gesprek raken bevordert de band en betrokkenheid met de klant.
Delen
INFO